Skelleftehelg

Tjo å chim!!

Har haft en lång men bra dag ute i skellefteås skidspår. Dagen började med en klassisk prolog på 3,3km, jag var taggad för tävling igen efter ca en månads tävlingsuppehåll. Blev ett tufft lopp eftersom det har snöat konstant sen torsdag kväll, spåren var lösa och allt annat än lättförda. Men höll ihop racet bra, slutade på en 4:e plats, och skaffade mig ett bra utgångsläge till jaktstarten, 9 sekunder efter segrarinnan Maria Nordström.

På eftermiddan var det som sagt var en jaktstart på 10km fristil. Redan efter första backen upp ur stadion var vi en grupp på 3 åkare som hade skaffat oss en lucka ner till övriga fälltet. En lucka som hela tiden drygades ut. Vi följdes åt ända tills sista långa uppförsbacken där jag laddade på över krönet. Körde allt jag hade för att hålla luckan jag fick ända in i mål men fick se mig passerad med 400m kvar av loppet och slutade 2:a efter dagens slutsegrare Johanna Meyer. Är nöjd med resultatet som tog mig upp till en 3:e plats i totalen på juniorcupen, vilket var ett av helgens mål.

Imorn väntar en lång dag i bilen hem till Rättvik igen!

Vintertid ut - sommartid in!!!
Gute Nacht!!
// Kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0